Cum a fost în Egipt

Paginile web ale ambasadelor la care m-am uitat spun să evităm orice călătorie care nu este esențială în Egipt. Asta este o urmare a revoluției din 2011, dar este oare adevărat?

Sharm el-Sheikh

Bridges of Radisson BluAm plecat spre Sharm el-Sheikh, care este un oraș situat pe coasta peninsulei Sinai, între muntele Sinai și Marea Roșie, ceea ce este o adevarată dezamăgire, pentru că marea era albastră :). Intenția este să petrecem majoritatea timpului aici, mergând în diverse excursii, inclusic o zi până în Cairo. Vremea a fost 25-30 de grade în toate cele 7 zile, mai puțin când am fost in Cairo, unde vremea a fost destul de rea. Cazarea a fost făcută la Radisson Blu Resort, de care am fost sincer foarte mulțumit, mai puțin câteva aspecte mici.

Oamenii de aici, din Sharm, sunt foarte prietenoși pentru că este o regiune care, din câte am înțeles, trăiește exclusiv din turism așa că știu de unde le vin banii și apreciază asta.
Astea fiind spuse să nu vă așteptați ca în toată regiunea să nu fiți acostați de vânzători atunci când mergeți pe stradă. Sunt regiuni unde poliția nu-i lasă, dar în general vor încerca să vă vândă orice, la orice pas. Acestea fiind spuse nu sunt foarte insistenți și, mai ales, nici periculoși.

Imediat după ce am ajuns am avut noroc să găsim o mică agenție care organiza diverse excursii la prețuri foarte avantajoase. Dacă mergeți vreodată in Sharm el-Sheik nu pot decât să recomand această agenție din plin. Se numește New Dawn Tours iar proprietarul, și cel cu care am vorbit noi pentru tot, se numeste Mahmoud el-Sayed.
Prin această agenție am fost cu cămila, care sunt destul de sigur ca era pe droguri, cu ATV-urile, am luat cina într-o tabără a beduinilor, ne-am uitat la stele, toate astea într-o singură zi.

The camel wasn't using the WCCamels resting

Tot prin agenția asta am fost și în Cairo cu avionul și am mai fost la un spectacol numit 1001 nopți unde m-am trezit, așa subit, cu o cobră în chiloți. Mai multe despre povestea aici.

Din păcate atât ne-a permis să facem timpul pe care-l aveam, dar în caz că sunteți interesați mai erau si următoarele opțiuni:

• spectacol cu delfini
  • înot cu defilini
  • călătorie la Ierusalim
  • călătorie la muntele Sinai, unde Moise a primit poruncile
  • călătorie la Ras Mohamed
  • călătorie la un canion colorat în deșert, probabil o ocazie pentru poze extraordinară
  • sporturi nautice
  • scufundări
  • multe altele

Cairo

Aici lucrurile sunt complet diferite. Vreau sa specific încă de la început că nu am stat decât o zi in Cairo, și că am petrecut toată ziua însoțiți de un ghid, dar ne-am plimbat mult prin oraș și pot spune ca am văzut destule.

Situația mie mi s-a parut încă foarte tensionată aici. În piața unde a avut revoluția, care e în fața muzeului național, se afla foarte multe tancuri, mașini de transport personal militar, pline cu soldați și soldați cu puști automate AK-47. Când am cerut o explicație ghidului mi s-a spus că sunt pentru a proteja piața și a insufla un sentiment de siguranță turiștilor. Nu știu dacă m-am simțit mai sigur sincer, dar totodată nu știu cum ar fi fost fără ei.

tutankhamun-484699_640În restul orașului erau foarte mulți polițiști și soldați împrăștiați, dar părea un oraș normal cu mulți oameni care mergeau la muncă, la piață și care în general își vedeau de viața lor. Ghida noastră ne-a spus că nu este sigur pentru turiști să meargă niciunde neînsoțiți pentru că vor fii agasați dacă nu chiar jefuiți direct.

Muzeul a fost foarte interesant, dar aș fi vrut să avem mai mult timp pentru a-l explora. Ghida noastră ne-a zis totuși câteva povești foarte interesante și, printre alte exponate excelente, am avut ocazia de a vedea o mumie si masca lui Tutankhamun care este din aur masiv.

După muzeu ne-am oprit să mâncăm ceva și am fost la piramide, unde vroiam sa ajung de fapt. Acolo am avut timp să facem câteva poze și să ne plimbăm puțin, dar aș fi vrut să avem totuși mai mult timp alocat pentru asta.
De fapt asta este cea mai mare nemulțumire a mea, că agenția din Cairo a organizat totul în așa fel încât să nu avem mai mult timp în cele doua locuri  care contau cel mai mult. Au sacrificat aceste două locații importante ca să ne ducă la 3 magazine diferite, unul supranumit muzeu de papyrus, unul de bumbac și unul de parfume. Realitatea era că toate acele lucruri nu erau cu nimic mai de bună calitate, așa cum susținea ghida, decât în Sharm el-Sheik unde fusesem deja la cumpărături.

Toate astea vor fi menționate în review-ul meu pe care-l voi scrie pe TripAdvisor.

Cairo in the background6 Pyramids

Atenție că la piramide sunt extraordinar de escroci care ar face orice să vă ia banii, să vă fure aparatul de fotografiat sau orice altceva ce se poate fura. Este foarte important să-i ignorați complet pe ăștia.

Alte sfaturi pentru o călătorie în Egipt

• nu folosiți bancomatele decât la bănci și eventual în lobby-urile hotelurilor
  • încercați să aveți bani lichizi în moneda locala: EGP – Egyptian Pounds – Lire egiptene
  • negociați la orice magazin
  • aveți grijă dacă sunteți într-o zonă care nu este foarte turistică
  • agențiile care organizează excursii din afara hotelului sunt de multe ori la jumătate de preț de hotel
  • la fel si taxiurile
  • închiriați sau cumpărați un modem 3G. Ajută mult să aveți internet cu voi peste tot. Costă cam 200 EGP pentru 10 zile de închiriat

Sper să vă simțiți măcar atât de bine pe cât m-am simțit eu în Egipt. Este o țară frumoasă și, în mare parte, oamenii sunt prietenoși.
Dacă ați fost deja, sau după ce mergeți, mi-ar plăcea să aud părerea voastră despre Egipt, sau orice alte sfaturi.

Dacă v-a plăcut această postare, și credeți că ar putea ajuta și pe alții, vă rog să-l dați mai departe.

Lasa-mi un comentariu te rog...