Focus – Recenzie de film

Nu m-am uitat la trailer înainte de a merge la cinema, cel puțin nu de curând. În ultimul timp încerc pe cât posibil să evit să mă uit la trailere pentru că regizorii tot mai des arată toate punctele importante în trailer, și simt că pierd din surpriză. Dacă voi preferați să vedeți trailer-ul, înainte de a merge la cinema, îl voi pune mai jos.
Astea fiind spuse, am citit despre ce este vorba și părea să se prezinte foarte bine. Esența filmului este despre înșelătorii și ce efecte pot avea asupra vieții celor care le pun în practică.

In rolurile principale îi avem pe Will Smith si Margot Robbie. Will Smith este un actor preferat de-al meu, care a ajuns pe această listă în mare parte pentru Men in Black, The Pursuit of Happyness, I Am Legend și cum am putea să uităm Seven Pounds. Toate acestea au fost rolul foarte bine jucate. De Margot Robbie ne putem aduce aminte din Lupul de pe Wall Street, dar nu prea are multe alte roluri seminificative până acum.

Cum am spus mai devreme, întregul film are ca subiect o serie diferită de hoții și înșelătorii care sunt puse în practică de Nicky (Will Smith) și de echipa lui. El devine interesat de Jess (Margot Robbie) atunci când aceasta încearcă să îl înșele cu ceva atunci când se cunosc pentru prima oară.

Filmul este foarte bine scris și explică foarte mult psihologia din spatele acestor înșelătorii. Unul dintre fenomenele psihologice care joacă un rol important în film este „priming”, care este esențial un mod de programare a memoriei. Un exemplu foarte rudimentar ar fi dacă ai auzi zilnic în fundal, la radio sau la televizor, că un anumit produs este bun și poate ai și vedea mai multe reclame cu acel produs în drumul tău spre muncă, atunci când vei fi la magazin, și vei fi pus să alegi între două produse, îl vei alege pe cel care ți s-a infiltrat in subconștient.

Eu personal nu am putut să nu trag o paralelă între acest film si Matchstick Men, un film din 2003 cu Nicholas Cage, care adresa același subiect, mai mult sau mai puțin. Totuși în Focus lucrurile par mai elegant puse pentru că explică majoritatea lor în detaliu. Totodată în Focus au ales să arate așa multe hoții și înșelătorii diferite în successiune încât nu vei avea timp să analizezi dacă sunt fiecare dintre ele verosimile.

În incheiere îi voi acorda 4 din 5, mai mult pentru scenariu. Un film care merită văzut ori la cinema, ori acasă. Vizionare plăcută.

Dacă voi l-ați văzut, sau mergeți să-l vedeți, aș vrea să aud părerile voastre în comentariile de mai jos.

Sunt 1 pareri despre “Focus – Recenzie de film

1. Inca nu l-am vazut, dar am de gand. Am inteles insa de la o colega ca toate fazele amuzante sunt de fapt cele care apar in trailer. Cred ca ai dreptate, ar fi mai bine sa nu mai vizionez trailer ca sa nu-mi stric surpriza.

Lasa-mi un comentariu te rog...